search
יח

יח"צ עשו זאת בעצמכם לעצמכם

יחסי ציבור חשובים עבור כל עסק קטן כגדול. מה קורה כאשר התקציב לא מאפשר שכירת יועץ מקצועי? האם בכל זאת נוכל לממש את הצינור החשוב של חשיפה ללא תשלום למדיה כחלק מהשיווק של העסק שלנו? התשובה היא "כן, אבל" ...

 

 

האם ניתן לעשות יח"צ עצמי?

בעלי העסקים מכירים את האמירה שכל עסק צריך רו"ח, עו"ד ויועץ תקשורת. זה נכון. ליווי תקשורתי מקצועי הוא הכרחי עבור צמיחה תדמיתית ומכירתית. אבל כאשר התקציב לא מאפשר שכירת יועץ מקצועי ניתן לקחת פיקוד ולעשות זאת בעצמנו. כי מי אם לא אתם מאמינים וחיים את המוצר, השירות והעסק שפיתחתם. לשם השיווק הנכון- כל מה שצריך זה כלים.

יחסי ציבור הם למעשה כלי חשוב ביותר עבור כל אחד מאיתנו- בין אם אנו אנשים פרטיים בצומת קריירה, מנהלים בארגון גדול, או בעלי עסק עצמאי. כולנו יכולים לעשות שימוש עצמי ביחסי ציבור לשם האצת הקמ"ש לקראת ההגעה למטרות שלנו.

 

תתחילו בתוכנית פעולה:

ישנם מס' שלבים לתהליך. ראשית, כמו בכל פעילות עסקית בה נקח חלק, עלינו להגדיר את אסטרטגיות הפעילות שלנו. מה הם יעדי החשיפה שלנו? לאיזה קהל אנו פונים? אילו נושאים נוכל לקדם בכלי תוכן, רשתות חברתיות או כלים ידידותיים אחרים ובאילו נושאים נזדקק לתמיכה העיתונאית?

 

מה יש בנו שאין באחרים? ואיך נשתמש בזה לטובת יחסי הציבור העצמאיים שלנו?

שנית, עלינו לזהות ולשנן את ההבטחה השיווקית-תקשורתית של המוצר/ השירות והעסק שלנו, מה הוא הבידול שלנו שמאפשר לנו להיות ייחודי מול המתחרים?

מתוך אותה ההבטחה נוכל להצמיח סיפורי תקשורת שתומכים בה. כאן נכנסת הייחודיות של יחסי הציבור ששונים במהותם מפרסום. יחסי ציבור דורשים סיפור, תוכן מעניין עבור הקהל שלנו או עבור ערוצי תקשורת, כך למעשה באופן עקיף נוכל לקדם את המסר השיווקי שלנו.

סיפורים יכולים להיות כל דבר שקשור בעולמות התוכן הסובבים את העסק שלנו- סיפור אישי על צמיחתו של העסק ושורשיו, סטטיסטיקה מעניינת, תכני אקטואליה רלוונטים. למשל, אם העסק שלי הוא בתחום התיירות אהיה ערני לחג טו באב אשר מתקרב ע"מ להוציא חבילה רלוונטית לנופשים בתקופה.

 

הכניסו את הסיפורים ללוחות זמנים

כאשר מצאנו את אותם הסיפורים, נערוך רשימה מסודרת ונתכלל אותה לתוכנית פרקטית ומתוזמנת בלוח זמנים לעבודה מול צינורות עיתונאיים ומול צינורות שבחרנו לנהל בעצמנו כמו בלוג ייעודי, תכני רשתות חברתיות, ניוזלטרים, מגזינים עצמאיים. כמובן שיש להתאים את התכנים לאופי הצינור ולשם כך יש לחקור מעט על המדיה ועל שימוש הענף הרלוונטי לנו במדיה השונה-להתאים הסיפור לעיתונאי ולא להלאות עיתונאים בסיפורים לא רלוונטים ,כך גם באמצעי תקשורת שאינם תלויי עיתונאי לשים לב להקשר ,ולמי המדיה פונה.

כמובן שהדף קצר מלהכיל, והלמידה מצריכה מעט יותר. כיועצי תקשורת של עצמכם ועסקיכם חשובה גם היצירתיות, יכולת הנטוורקינג שלכם, יכולת התנסחות וכתיבה, חידוד כישורי תקשורת, דרכי פעולה מול ספקי תקשורת וניהול זמן. כל אלו הן פעולות נוספות שפיתוח שלהן יוכל להעמיק את היכולות ויבסס את היתכנות הפעילות התקשורתית העצמאית שתכוננו עבור העסקים שלכם.

כל שצריך הוא להתחיל. לא רק לחשוב את זה ,אלא פשוט לעשות את זה וללמוד תוך כדי תנועה את ביצוע המהלכים התקשורתיים הנכונים ביותר.

 

לימור אטד, מפתחת שיטת I-FACTOR לעסקים ולעצמאים בסדנאות והדרכות של השיטה תוכלו ללמוד "יח"צ עשו זאת בעצמכם לעצמכם" להעשיר את אופן פעולתכם העצמאית בעולם התקשורתי ולהפיק את המיטב בעזרת חומרי עזר וכלים ידידותיים לניהול עבודת התקשורת השיווקית, יחסי הציבור והפרסום שלכם באופן מעשי.

 לחדשות נוספות ולטיפים שלנו- לחצו כאן

רוצים לגלות את ה- I-FACTOR בארגונים, בעסקים או בקריירה שלכם? לחצו כאן